مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود تاریخ شروع معاملات نات کوین + لیست صرافی ها اطلاعیه اتاق اصناف مشهد برای واحد‌های صنفی مشهد | الزام واحدهای صنفی به دریافت شناسه یکتا دو مشکل عمده در حوزه منابع آبی خراسان‌رضوی | مجوز‌هایی از جنس برداشت بیشترازظرفیت آبخوان‌ها جزئیات مبلغ و اقساط وام ودیعه‌مسکن اعلام شد | اقساط و سود وام ودیعه چقدر است؟  وام۶۰۰ میلیون تومانی برای ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + جزئیات جدال بورس با نرخ بهره | گزارش بازار سهام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرفروش‌ترین موبایل‌های امروز کدامند؟ + جدول (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصلاح قیمت تخم مرغ ضروری است حباب ربع سکه رکورد زد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس بانک مرکزی برای بررسی انتشار اطلاعات مالی مصاف ۵۵ کشور مقصد زعفران ایرانی برقراری پرواز‌های مشهد - ایلام بعد از یکسال امروز، امکان ثبت قرارداد‌های مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان برای خرید لاستیک خودرو «کد پیش‌ثبت‌نام» را اخذ کنند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند!  نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد از دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار می‌کند رقم نجومی اجاره بها در احمدآباد مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه کسانی می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند؟ + جزئیات قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بازار طلای مشهد امروز باز است؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان | همه را یک‌جا دریافت کنید آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | سقوط بیت‌کوین و اتریوم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر نیرو: توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب‌ و برق در دستورکار دولت قرار دارد | اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران

  • کد خبر: ۲۲۳۷۹۸
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱
وزیر نیرو: توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب‌ و برق در دستورکار دولت قرار دارد | اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران
وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در دستورکار دولت قرار دارد، گفت: پروژه چندمنظوره «اومااویا» به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبی کشور سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اجرایی شد و اکنون آماده بهره‌برداری است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اکبر محرابیان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور ایران در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگرکشورها، اظهار کرد: ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان ایرانی است.

وی ادامه داد: اکنون توان فنی و مهندسی کشورمان در حوزه ابزار‌های مدیریت منابع آب ازجمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سدسازی به ۱۰۰ درصد رسیده است و ایران در بین ۴ کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه یکی از برجسته‌ترین شاخصه‌های دیپلماسی دولت سیزدهم بازاریابی و زمینه‌سازی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالای ایرانی در بازار‌های بین‌المللی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ارزآوری از این محل صادرات خدمات فنی مهندسی تا ۲ سال آینده به ۵ میلیارد دلار برسد.

محرابیان خاطرنشان کرد: در مسیر توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم، سریلانکا یکی از کشور‌های هدف وزارت نیرو محسوب می‌شود و در این زمینه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی و بزرگ‌ترین پروژه آبی این کشور از سوی شرکت‌های ایرانی ساخته شده و هم‌اکنون آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه طرح منحصربه‌فرد و چندمنظوره «اومااویا» با تکیه بر توان و دانش مهندسان و متخصصان ایرانی در جنوب شرقی سریلانکا افتتاح می‌شود، گفت: تولید ۲۹۰ گیگاوات‌ساعت انرژی در سال، تامین آب مورد نیاز ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک کشور سریلانکا از جمله مزایای این طرح است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه هزینه اجرای پروژه سد اومااویا ۵۳۰ میلیون دلار بود که به صورت نقدی به مجری ایرانی پرداخت شد، گفت: این طرح ازجمله بزرگ‌ترین و فنی‌ترین پروژه‌های صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی محسوب می‌شود که صفرتاصد مراحل مطالعاتی و اجرایی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->